ROÏSSOS



Fa a prop d'un any me demanaren uns amics que cantés una de les cançons primigènies, d'aquelles que fèiem als concerts, ja fa un grapat d'anys. Són sovint els sopars on t'espasses un poc els graus del vi cantant ranxeres, cumbayàs, i cançons de l'època, sempre caducada quan un ja té una edat,... i quan ja no queden cançons que podem cantar plegats sempre queda la  petició de Joan Toni i perquè no cantes...Jo, amb la modèstia de l'artista vaig dir que no me'n recordava. Era una veritat a mitges, en part, perquè no me'n recordava de la lletra, en part no sabia el to ni si hi arribaria, ja que aquets anys per motius de feina la meva veu s'ha anat deteriorant bastant (però quan estàs amb amics això dóna igual), però en part, i el que més em preocupava era no remoure els sentiments i emocions que aquestes cançons em portaven i ja tenia arraconats. Així que vaig fer la primera cançó que em va venir al cap: Nenúfars. Dues estrofes, no me'n record de la lletra, ... de puta mare, mambelletes i sigan! Quin capullo d'home que ets!! Però bé, la qüestió és que un dia de la mateixa setmana vaig baixar a l'estudi i me vaig posar a revisar carpetes i arxivadors on tenc cançons manuscrites amb els seus buratatxos i tinta escampada i me'n vaig adonar que no tenia algunes de les cançons que m'havien recordat. Què havia passat? On eren? S'havien transpaperat amb el canvi de casa? Com puc ser tan deixat? I me va entrar el pànic. És així com ara cont que me vaig fer amb aquests sis temes d'aquest EP. Escoltant algunes demos, altres recuperant una lletra arrugada, revisant algun acord, canviant maneres de tocar amb distintes guitarres, vaig endollar tot a taula, guitarra, veu, pedals i percussions i me vaig posar a cantar... i tot va venir rodat. És així com vaig enregistrar en directe (d'estudi) aquestes sis cançons que per un motiu o un altre no havien trobat l'ocasió d'incloure a cap disc, o perquè estava cansat de cantar-les, o perquè l'estil de les altres,... paranoies dels artistes i vaig decidir anomenar l'àlbum "Roïssos", com el que vaig tudar, el que no he volgut que ningú escoltés fins avui i que ara, ja no m'importa. Aquestes cançons són: Atrapat en es temps, Novembre, Quan érem tan idiotes, Cada herba, Crida i Nenúfars. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada